РУХОМИЙ СКЛАД ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ РЕЙКОВИЙ АВТОБУС 620М
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
620М — рейковий автобус, що виготовляється фірмою PESA Bydgoszcz SA. Розроблений на базі рейкового автобуса SA106 (type 214M) для Укрзалізниці в 2004 році. Первісно рейковий автобус призначався для забезпечення приміських пасажирських перевезень на лініях із малим пасажиропотоком, де використання дизель-поїздів та інших поїздів недоцільне. Окрім того, наразі дуже популярне застосування даного рухомого складу для перевезення окремих невеликих делегацій під час екскурсій, свят та урочистих заходів. Перші зразки рейкових автобусів прийшли на Південну залізницю в 2004 році, де розпочались їхні випробування на базі локомотивного депо Основа (ТЧ-3). У період з 2004 по 2008 роки поставлено 10 одиниць даної техніки. У 2008 році партію з 12 штук замовила AB "Lietuvos geležinkeliai". За даними журналу «УНІАН Транспорт» (станом на кінець 2007 року) вартість одного рейкового автобуса для Укрзалізниці складала 9 млн. 929,4 тис. грн., а строк окупності - 14 місяців.
Технічний опис
Рейковий автобус побудований в габариті 1-Т, являє собою самохідний вагон, що обладнаний двома кабінами керування й силовою уставою, розташованою під кузовом. Довжина мобільної одиниці по осях автозчеплень — 27 350 мм, маса у службовому стані — 51 т, максимальна швидкість —120 км/год, далекість ходу на одному заправленні - не менше 1 тис. км. Кузов рейкового автобуса несний, косцевого типу. Він містить по дві вхідні двері з кожного боку та вклеєні тоновані бічні вікна. Для зовнішнього обшиття використовується нержавіюча сталь, внутрішньої - полімерні матеріали. Зовнішнє обшиття кабін виконане зі склопластика, який за допомогою клею кріпиться до несної снасти кузова. У снасти кабіни вклеєні панорамні багатошарові чолові стекла, а також бічні. Вхідні двопільні розсувно-висувні двері з косяком та центральним електроповідом системи BIDS можуть зачинятись і відчинятись індивідуально після натиску внутрішніх або зовнішніх кнопок дверей, що вмонтовані на пілці. Двері обладнані системою безпеки пасажира від його затискання під час зачинення. Окрім того, пристрій керування дверима фіксує та передає всю необхідну інформацію про стан роботи дверей до бортового комп'ютера. У разі виявлення несправностей у роботі BIDS програма сама пропонує можливі причини появи та шляхи вирішення їх. При подальшому виробленні рейкових автобусів відбувається модернізація зовнішнього вигляд кузова, зокрема бокових вікон та торцевих частин кабіни. Таку модернізацію особливо помітно при порівнянні рейкових автобусів 620М-002 з 620М-003. Пасажирський салон має 91 місце для сидіння, а також дозволяє розмістити у стоячому положенні ще 80 пасажирів. Більша частина місць для сидіння встановлена в два ряди вздовж всього салону. Між сидячими місцями, що встановлені навпроти себе, встановлені столики, під якими є смітники. Салон оснащений системами штучного освітлення, вентиляції, опалення й кондиціювання повітря. Передбачений екологічно чистий туалет з умивальником. Двері до туалету обладнані сигналізацією зайнятості і мають замок з блокуванням. Виділено місце для пасажирів на інвалідних візках, а також для тих, хто має багаж великого розміру. Вздовж бічних стін салону і над вікнами змонтовані багажні полиці. Для зручності входу в пасажирський салон з високої або низької платформи служать східці, які розташовані нижче прорізу дверей і висуваються з кузова за допомогою електроповіда. Кабіни машиніста розташовані по обох кінцях рейкового автобуса. Вхід до них влаштований через пасажирський салон. Кабіни машиніста відповідають сучасним естетичним та ергономічним вимогам. На пульті керування розміщені системи керування рейковим автобусом і діагностики, інформаційні дисплеї, контрольні прилади, маніпулятори тягла і гальмування, радіостанції КВ і УКВ-діапазонів, електронний швидкостемір, що реєструє швидкість руху, час, пройдений шлях та режими гальмування. Тут же встановлені комбінований прилад безпеки (АЛС-МУ), а також кольоровий дисплей, на який подається зображення від зовнішніх і внутрішніх телевізійних камер спостереження. Додатково кабіни оснащені системами вентиляції, опалення й кондиціювання. У них встановлені зручні крісла для машиніста і його помічника, сонцезахисні пристрої, а також санітарно-побутове устаткування: підігрівальний пристрій для питної води, холодильник, аптечка і шафа для одягу (в одній кабіні). Рейковий автобус має два двовісні візки (один з них повідний), які оснащені двома дисковими гальмами на кожній осі. Осі колісних пар повідного візка оснащені кутовими редукторами, через які передається момент кручення колесам від гідропередачі. База візка 2,1 м, діаметр по колу кочення нових коліс — 0,84 м. Ресорне підвішування кузова двосхідчасте. Перша ступінь містить кручені пружини, друга - пневморесори. Візки пов'язані з кузовом у вертикальному й горизонтальному, поздовжньому й поперечному напрямках за допомогою пружних демпфувальних елементів. Силова устава PowerPack фірми MTU (вироблення: Німеччина) встановлена на перших зразках рейкових автобусів (620M-001, 620М-002, 620М-003, 620М-004). У неї входить: чотиритактовий шостициліндровий дизельний двигун MTU 6R183TD13H (315 кВт), двосхідчаста тягелева гідропередача Voith Tr211re3 (виробництво: Німеччина), система рідинного охолодження фірми BEHR, компресор, електричний генератор постійного струму для допоміжних потреб та інші агрегати. На наступних рейкових автобусах (620М-005 і подальших) PowerPack створена фірмою Voith Turbo (вироблення: Німеччина), що одержала назву PesaPack. У неї входить: дизельний двигун MAN D2876 LUE 623 (385 кВт), гідропередача Voith Tr211re4, система охолодження фірми Voith Turbo. Дизель і тягелева передача мають мікропроцесорні пристрої керування та діагностики, які інтегровані в загальну систему керування і діагностики рейковим автобусом. Для попереднього розігріву дизеля й тягелевої передачі передбачений форсуночний обігрівач, що розташований під кузовом поруч із повідним модулем. Рейковий автобус обладнаний наступними видами гальм: гідродинамічним, який має три ступені гальмування; пневматичним з електропневматичним керуванням і пружинним стояночним. Електропневматичне гальмо та гальмо безпеки впливають на гальмові диски обох візків. Передбачено автоматичну протиюзову систему з мікропроцесорним керуванням. Експлуатуватися рейкові автобуси можуть, як поодиноко, так і за системою багатьох одиниць (до 3-х одиниць). Однак, деякі перші зразки даної техніки не можуть працювати за системою багатьох одиниць з іншими більш пізнього виробництва.
Креслення
Зведена технічна характеристика:
Технічна характеристика дизельного двигуна MAN D2876 LUE 623:
Приписний інвентарний парк
Станом на літо 2011 року рейкові автобуси 620М приписані до наступних депо:
____________________________________________________________________________________________________ © Черепков Д. В. aka Dmitro_UZ створено: липень 2011 р. оновлено: лютий 2012 р. При підготовці статті використані наступні джерела:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||